Tilburg.nl

Omschrijving

Toptaken centraal op de vernieuwde website van Gemeente Tilburg

Achtergronden van deze case

Tilburg.nl is met de jaren behoorlijk uit haar voegen gegroeid. Teveel content waardoor de gebruiker onnodig van pagina naar pagina werd gestuurd. Dit moet anders kunnen dacht Gemeente Tilburg. Uit een onderzoek onder de gebruikers van Tilburg.nl bleek dat het maken van een afspraak voor hen dé belangrijkste functionaliteit op de website is. Hier is dan ook duidelijk de focus op komen te liggen. Ook niet geheel onbelangrijk is de behoefte om Tilburg.nl op ieder moment en overal te kunnen raadplegen. Met ieder device. Op basis van deze feedback zijn we aan de slag gegaan met een website die aansluit bij de wensen van de gebruiker. Op basis van toptaken dus!

Doel

Samen maakten we van Tilburg.nl een website met overzicht, focus en relevantie. Die taakgericht is, de merkbeleving vergroot en haar burgers écht centraal zet.

Resultaat

De inhoud en functionaliteiten van Tilburg.nl zijn teruggebracht naar het hoognodige. Het aantal pagina’s is maar liefst met 90% verlaagd. Van 2500 naar 200 pagina’s. In een paar logische stappen vind je de informatie die je als Tilburger nodig hebt. Je maakt snel en eenvoudig afspraken voor je paspoort, rijbewijs of vergunning. Het ontwerp is minimalistisch, maar eigentijds en is perfect te bekijken op zowel desktop, mobiel als tablet.

Freshheads

Tilburg
Freshheads
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe