Tony's Choco Platform

Omschrijving

In 2018 ontwikkelde Bitfactory het Tony’s Chocolonely chocoplatform. Sindsdien heeft het merk wederom een enorme vlucht genomen. De repen zijn te vinden in elke supermarkt en er is een grote schare ‘serious friends’. En ook in het buitenland is er vraag naar de repen met de sympathieke missie.

Doel

Tijd voor internationale uitbreiding én de volgende digitale stap. Door deze expansie en grote toename van het aantal bestellingen in de webshop moest het online platform worden opgeschaald en alle belangrijke processen en services volledig worden geoptimaliseerd.

Resultaat

We automatiseerden alle belangrijke services en processen middels koppelingen met o.a. Microsoft Dynamics en Salesforce. Ook is het platform uitgebreid naar een meertalig multisite platform met sites, shops en handige apps, waaronder de populaire 'wikkel-creator' en de nieuwste ‘Tony’s Unlimiteds’. De software van deze tool is gekoppeld aan een echte chocolademachine. Hierdoor kunnen chocofans online of in de Tony's Chocolonely Super Store hun reep volledig personaliseren; van ingrediënten tot aan de wikkel.

Het internationale online choco platform sluit naadloos aan bij de merkidentiteit van Tony’s, zowel in gebruik als in content. Het nieuwe platform zorgde voor een enorme toename in bezoek, betrokkenheid en omzet. Het kunnen ontwerpen van een gepersonaliseerde wikkel is een succesvol onderdeel waardoor de omzet is verdrievoudigd. De

Overige informatie

Prijzen: Dutch Interactive Award (DIA) 2018, Lovie Award 2019

Bitfactory

Rotterdam
Bitfactory
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe