Tony's Choco Platform

Omschrijving

Een belangrijk onderdeel van de succesformule van Tony’s Chocolonely is de grote betrokkenheid van chocofans. Bitfactory en Studio Sugarfree hielp deze betrokkenheid online door te trekken. Van 'digital at the sideline' naar 'digital in the core'.

Doel

Tony’s werkte met een versnipperd landschap van verschillende digitale platformen. Aan ons de taak om naar één ultiem (choco)platform toe te werken waar alle processen en services volledig geoptimaliseerd zijn. Dit platform moest ook de friend based marketing van Tony's ondersteunen. De uitdaging was het verenigen van de sites, shops en alle business software op één platform.

Resultaat

Het resultaat is een meertalige/multisite platform met sites, shops en diverse handige tools, zoals de ‘wikkel-creator’, waarmee chocofans hun eigen wikkels kunnen ontwerpen. Alle belangrijke services en processen zijn geautomatiseerd. Voor de techniek is gekozen voor het LaraSuite platform (Laravel Framework). Het online choco platform sluit naadloos aan bij de merkidentiteit van Tony’s, zowel in gebruik als in content. Het nieuwe platform zorgde voor een enorme toename in bezoek, betrokkenheid en omzet. Het kunnen ontwerpen van een gepersonaliseerde wikkel is een succesvol onderdeel waardoor de omzet is verdrievoudigd.

Overige informatie

Bitfactory

Rotterdam
Bitfactory
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe