TraineeTV

Omschrijving

Trainees werven trainees voor de Rijksoverheid. Hoe is het om als kersverse trainee bij de Rijksoverheid aan de slag te gaan? Een jaar lang volgen we drie trainees vanaf de start van hun traineeship. Aan de hand van vlogs geven zij een kijkje in hun leven.

Doel

De Rijksoverheid zag de afgelopen jaren het aantal aanmeldingen voor traineeships dalen. Hartstikke zonde, want zij hebben veel te bieden. De werving verliep vrij traditioneel met een wervingscampagne voor het moment van inschrijven. De briefing was om met een concept te komen waarin de Rijksoverheid gedurende het hele jaar aandacht kan genereren voor hun traineeships en aan te sluiten bij levensvragen die bij de doelgroep (Generatie Z) heersen. “Ik krijg de vrijheid om zelf keuzes te maken” is de kernboodschap. Zo wil de Rijksoverheid werken aan de naamsbekendheid en het imago van hun traineeships.

Resultaat

Een real-life vlogserie met ‘bingewaardige’ elementen: TraineeTV!

Elke week verschijnt er een vlog van Kimberly, Redjinald en Esra en elke maand is er een compilatie. Soms geven we de trainees een thema mee, maar verder krijgen ze alle vrijheid om hun verhaal te vertellen. De kanalen die we inzetten zijn Instagram, Facebook en YouTube. Bij de lancering is er een uitgekiende campagne gevoerd om het publiek te bereiken.

Per vlog realiseren we een gemiddeld bereik van 35.000 personen, waarbij LinkedIn veruit het grootste aandeel heeft. De totale kijktijd over alle kanalen is per vlog ongeveer zeventig uur. De trainees krijgen ook in real life toffe reacties. Voor de Rijksoverheid is deze manier van communiceren nieuw en letterlijk spraakmakend!

RauwCC

Rotterdam
RauwCC
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe