Trendy & creatief online platform Max Brown

Omschrijving

De creativiteit en de urban experience van het trendy Max Brown Hotel staat centraal in de ontwikkeling van de nieuwe website van Max Brown. Gasten krijgen de mogelijkheid om insider tips over Amsterdam te delen met de rest van de wereld, en worden onderdeel van de online Max Brown community.

Doel

Max Brown Hotel Amsterdam, gelegen in het hart van onze hoofdstad is de nieuwe ontmoetingsplaats voor Amsterdammers en (inter-)nationale reizigers waar speciale aandacht voor mensen en details samenkomen met trends en gedeelde ervaringen. Sharing & caring.

Het doel van Max Brown was het ontwikkelen van een sociaal platform, dat in het verlengde ligt van het trendy & urban hotel. Gasten moeten gestimuleerd worden om insider tips over Amsterdam te delen met andere gasten. Zowel via het sociale platform, via social media als in het hotel zelf. Waar kun je het lekkerste eten, welke leuke boetiekjes zijn niet te missen en welke highlights maken je verblijf in Amsterdam nog leuker?


De focus van de website ligt daarmee op creativiteit, de urban experience, en het stimuleren van de online community. Het merk ‘Max Brown’ moet lading krijgen op de website, door middel van het overbrengen van niet alleen de look & feel, maar ook de creativiteit en het trendy & urban gevoel van Max Brown, met als uiteindelijke doel het behalen van een hoge conversieratio.

Resultaat

Tijdens de concepting- en conversieworkshop hebben we samen met de opdrachtgever bepaald wat het doel is van de website: het ontwikkelen van een online platform op www.maxbrownhotel.com, die het merk Max Brown de juiste lading geeft en daarnaast zorgt voor een hoge conversieratio.


Onze designers zijn aan de slag gegaan met het creëren van 3 creatieve, responsive designs voor het online platform en onze interaction designers met het samenstellen van personas en het ontwikkelen van wireframes waarin de logische flow voor de website wordt uitgezet.
Nadat de opdrachtgever zijn keuze heeft gemaakt voor het definitieve design van de website, hebben onze ontwikkelaars de website gerealiseerd binnen ons eigen CMS. Hierin staat niet alleen de look & feel van Max Brown, maar ook het sociale platform centraal. De website gebruikt een responsive Isotope layout, waarmee er grote vrijheid is in het opzetten van de verschillende pagina’s. De sociale plugins die zijn gebruikt geven de bezoeker de mogelijkheid om foto’s en video’s online te delen. Beelden die het creatieve en de urban experience tonen, de ervaring die via de community wordt gedeeld en het nieuwsgierigheid die bij de bezoeker wordt gewekt zorgen voor het Max Brown gevoel: your urban residence.

Gedurende het gehele proces, van concept tot realisatie, is er intensief contact geweest met Max Brown. Ook na livegang zijn we continu bezig met website optimalisatie en online strategie om de hoogste mogelijke conversie te behalen, en nog meer gasten welkom te heten bij de urban community Max Brown.

Pangaea

Den Haag
Pangaea
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe