Tussen kunst & koken: Hollandse klassiekers voor Bauknecht

Omschrijving

Bauknecht moedigt bourgondisch Nederland aan om met geavanceerde kooktechnieken aan de slag te gaan. Van crispfunctie tot sous-vide, de nieuwe Collection 11 geeft thuischefs de tools in handen voor het bereiden van culinaire maaltijden. Maar dan wel maaltijden die net even anders zijn dan je gewend bent: let’s spice up!

Doel

Hoe leg je de mogelijkheden van een oven, stoomoven en kookplaat uit in social content? Welke chef-kok is daarvoor de ideale fit? En met welke gerechten spreek je de doelgroep van Bauknecht eigenlijk aan? Om hierop antwoorden te bieden, verdiepten we ons in de leefwereld van de culinaire thuischef. Het Mentality-model van Motivaction gaf ons inzicht hoe en waar we het publiek van Bauknecht het beste konden bereiken.

Resultaat

De ideale combinatie voor het publiek? Klassieke, culinaire gerechten en... kunst. Alleen dan in een verrassend jasje. Tijdens de draaidag met GIG creative film production gaf chef-kok Bas Hellemons vier klassieke Hollandse gerechten een moderne twist, waarna stilleven-fotograaf Fleur Halkema dit op de gevoelige plaat vastlegde. Tussen kunst & koken dus!

Niet alleen worden de films een jaar lang op sociale media ingezet om de verschillende kooktechnieken onder de aandacht te brengen - ook geeft (inmiddels Bauknecht chef-kok) Bas regelmatig workshops om andere chefs bekend te maken met de ovens, stoomovens, sous-vide lades en kookplaten van collection 11. To be continued dus!

gr8 agency

Breda
gr8 agency
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe