Unive Winter Challenge

Omschrijving

Liberacion ontwikkelde concept en media strategie voor de Unive Winter Challenge

Achtergronden van deze case

De Univé Winter Challenge bestond uit een online ski-game, die via Hyves gespeeld kon worden, en een real life ski-afdaling. Op Hyves werd het spel fanatiek gespeeld door tienduizenden mensen. De game was zo ontworpen dat elke speler een ander kon uitdagen, waarbij ook meteen te zien was wat de tegenstander op de virtuele piste waarmaakte. Uiteindelijk werden de beste spelers die het vaakst een uitdaging gewonnen hadden uitgenodigd om naar Snowworld te komen en daar de echte ski's onder te binden.

Doel

Verhogen naamsbekendheid Unive t.b.v. product reisverzekeringen.

Resultaat

Online speelden tienduizenden personen het spel. Uiteindelijk leidde dit tot een selectie van de beste online skiers die werden uitgenodigd voor het event in Snowworld. Het event werd tevens op film opgenomen en verspreid naar diverse media.

Liberacion

Amsterdam-Zuidoost
Liberacion
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe