Universitair Medisch Centrum Utrecht Corporate Web

Omschrijving

Voor UMC Utrecht heeft TrueLime de nieuwe corporate website gerealiseerd. De oude website was een verzameling van meer dan 70 sites met dubbele content met een verouderde look-and-feel en de uitdaging hier was om een ‘award-winning’ site te realiseren op 1 platform met zoveel mogelijk content hergebruik en ontdubbeling.

Doel

De wens vanuit de marketing afdeling van UMC Utrecht was om een nieuwe website op te zetten die voldeed aan de nieuwe merkpositionering en bedrijfsidentiteit. De wens was een solide basis voor toekomstige ontwikkelingen, nieuwe functionaliteiten, nieuwe vormgeving en nieuwe content. Daarnaast zou de nieuwe website stabieler en veiliger moeten zijn dan de oude website en de wens was om het aantal (sub)sites, pagina’s en layouts te verkleinen.
In het ontwerp en de opzet is rekening gehouden met de belangrijkste doelgroep voor de website, 55plussers en hun belangrijkste toptaak ‘zoeken’. Tevens is de site responsive gemaakt. Bezoekers met een beperking moeten in staat zijn om de website te gebruiken en daarom moet de website voldoen aan de WCAG 2.0 AA eisen. Voor content invoer zijn er meer dan 50 editors maar de bedoeling is wel dat content op meerdere plaatsen in de website hergebruikt kan worden. Daar moet rekening mee gehouden worden in de beheermodule.
De klant verwachtte dat TrueLime in het project de technische verantwoordelijkheid zou dragen ivm de keuze voor Kentico CMS en dat tegelijkertijd in het project de klant opgeleid zou worden in de technologie.

Resultaat

Het is gelukt om de nieuwe bedrijfsidentiteit van UMC Utrecht te vertalen naar een nieuwe website met behulp van Kentico CMS. De nieuwe website bestaat niet meer uit vele subsites maar alle content is beschikbaar op 2 hoofdwebsites: UMC Utrecht en het Wilhelmina Kinder Ziekenhuis (WKZ). Het platform is klaar voor de toekomst en vormt een solide basis voor nieuwe ontwikkelingen. In samenspraak met de klant is de focus op alle schermen op alle devices het zoeken en vinden van informatie.
De meer dan 50 editors beheren de site op eenvoudige wijze en beheren in totaal meer dan 10.000 pagina´s. Het aantal pageviews per maand is 500.000+ en aantal bezoekers 250.000+ waarvan 150.000+ uniek.
“We hebben een grote stap voorwaarts gemaakt,” zegt Ralph Disseldorp, directeur marketing en communicatie van UMC Utrecht. “Voor de content en structuur van de website hebben we vooral gekeken naar de behoeften van onze klanten. Video’s en foto’s maken de website meer visueel, en voor iedere afdeling is op één plaats informatie beschikbaar over de betrokken medisch specialisten, wachttijden en klanttevredenheid. Informatie van de nieuwe website kan eenvoudig gedeeld worden naar verschillende social media platforms”.

TrueLime

Breda
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe