Internationale e-commerce-strategie Urban Arrow

Omschrijving

De Urban Arrow is een robuuste elektrische bak -en transportfiets, waarmee je pijlsnel kinderen of vracht door de stad vervoert. De naam verklapt het eigenlijk al een beetje… Dus laat de auto staan, en verplaats je voortaan met de Rolls Royce onder de bakfietsen!

Doel

Urban Arrow heeft grote internationale groeiambities. Ook komt de online uitstraling nog niet overeen met het innovatieve karakter van hun producten. Of wij een handje kunnen helpen bij het uitrollen van een nieuwe internationale online strategie. Tuurlijk!

Hoe brengen we het innovatieve karakter van Urban Arrow ook online tot leven? De website die we realiseerden, neemt je mee in de ultieme fietsbeleving. Met aandacht voor zelfs de kleinste productdetails, laat de website je ervaren hoe geweldig het is om een Urban Arrow te rijden. Wat je ook vervoert, met deze bak- of transportfiets vlieg je moeiteloos door de straten van de drukke stad. Waar je ook naartoe gaat.

Naast de bekende bakfiets die vooral handig is voor gezinnen, licht de nieuwe website ook de verschillende cargo-oplossingen voor B2B-klanten uit. Deze cargo-oplossingen, oftewel transportfietsen, zijn een belangrijk onderdeel in de online strategie en het UX-design van de website.

Resultaat

We kozen voor een headless Drupal voor het contentbeheer. Zo kreeg het CMS eigenlijk de functie van een database, waarop alle online functionaliteiten aangehaakt kunnen worden, nu en in de toekomst. Bovendien wordt alleen die content die door de gebruiker wordt opgeroepen, ‘uitgeserveerd’ door Drupal, meer niet. Deze single page application zorgt ervoor dat alle content lekker snel laadt, ook als het gaat om filmpjes en transities. Zo creëerden we een IT-architectuur die voorbereid is op latere uitbreiding met nieuwe functionaliteiten en integratie met de backoffice.

De voorkant (gerealiseerd met React en TypeScript) is ook typisch Urban Arrow. Een coole gebruikerservaring, waarin stijl, content, motion en video een prominente rol spelen, om zo het innovatieve karakter van het merk te onderstrepen. Daarnaast is de site natuurlijk lekker mobiel, net als de fietsen zelf. Helemaal mobile first, want 85% van het sitebezoek komt via mobiel, ontdekten we.

Overige informatie

Highlights:

- Headless Drupal
- CMS als database
- Mobile first design
- Single page application
- Motion design
- Fullscreen video
- Front-end React & TypeScript
- Future-proof architectuur

De corporate website is gelanceerd. De eerste stappen zijn gezet. En dit is pas het begin! Met de gekozen opzet voor de IT-architectuur, kan Urban Arrow heel makkelijk méér of andere frontend-toepassingen tegen het CMS aan bouwen. Bovendien zetten we, parallel aan de ontwikkeling van de nieuwe website, een online marketingstrategie in, gericht op toename van de Urban Arrow-verkopen in het buitenland. Want iedereen moet aan de fiets!

+ Voeg case toe