User centered & conversion driven e-commerce platform voor G

Omschrijving

Gladskin biedt een lijn van wetenschappelijk bewezen en mensgerichte producten voor o.a. acné, eczeem en rosacea. Het aanbod van producten voor huidproblemen is overbevolkt. Gladskin wil een platform dat bezoekers adviseert tijdens hun zoektocht naar de juiste oplossing. Zonder in te leveren op de wetenschappelijke oorsprong van het merk.

Doel

Met de oplevering van het nieuwe e-commerce platform wilde Gladskin 25% groei in het aantal nieuwe kopers. Een omzetgroei van 20%. En samen lanceerde we een product recommendation applicatie, waarmee we 10k bezoekers per maand wilden assisteren bij het vinden van het juiste huidproduct.

De uitdaging van het nieuwe e-commerce platform zat vooral in het combineren van innovatie wetenschappelijk bewijs, met een servicegerichte personalised boodschap. Opgebouwde merkherkenning versmolten met een seamless journey. Effectief ziet een bezoeker dat direct terug in het aanbod, de look & feel en het aandragen van de juiste oplossing via het vernieuwde platform.

Resultaat

Het aantal nieuwe kopers groeide 49%. Bijna een verdubbeling van de doelstelling. De omzet groeide 29%. 9% hoger dan de doelstelling.
En 100k bezoekers probeerden de ‘product recommendation application’ over een periode van vijf maanden. Wat neer komt op 20k per maand. 100% meer dan de doelstelling.

Voor het nieuwe e-commerce platform is een visuele identiteit ontwikkeld met een juiste balans tussen de wetenschappelijke achtergrond en het bieden van oplossingen voor huidproblemen waarbij gebruiksgemak voorop staat.

De heuristische analyse leverde verschillende UX insights op. Hiermee hebben we de wetenschappelijke voordelen doorvertaald naar praktische insights, adviezen en ervaringen van echte gebruikers. Waarbij de transparante manier van communiceren bijdraagt in het adviseren en het aanbieden van het juiste product voor specifieke huidproblemen.

nopCommerce, een speciaal en gebruiksvriendelijk CMS voor e-commerce toepassingen, is meertalig ontwikkeld en ondersteunt Gladskin’s wens om de producten wereldwijd te verkopen.

De nopCommerce functionaliteiten zijn verrijkt met tal van nieuwe technische features.

De custom ontwikkelde ‘AI based review translations’ en de ERP-integratie met Exact Online, zorgt voor actuele voorraadinformatie en directe verwerking van de webshop orders in de boekhouding van Exact.

Dankzij de door DotConrol ontwikkelde additionele plugins kunnen Gladskin’s producten naast het e-commerce platform ook via o.a. Amazon.com en Bol.com verkocht worden.

Het custom shipping proces zorgt ervoor dat de medische producten binnen de voorwaardes geleverd kunnen worden.

Kortom: een user centered & conversion driven op nopCommerce gebouwd e-commerce platform.

Overige informatie

De merkbekendheid van Gladskin’s huidproducten steeg enorm na de uitzending van BBC2 - ‘Trust me I am a doctor’. Daarin kwamen de innovatief wetenschappelijke onderzoeken én de toepassing hiervan in de product lijn van Gladskin ter sprake. De piek in de merkbekendheid vroeg om een nieuw e-commerce platform.

Voor Gladskin hebben wij dit nieuwe e-commerce platform gerealiseerd, van de visuele identiteit tot aan de custom ontwikkelde technische features als uitbreiding op het nopCommerce platform. Waaronder de ‘AI based review translations’ en diverse API’s zoals de ERP-integratie met Exact Online, zodat de actuele voorraadinformatie en de webshop orders direct in de boekhouding van Exact worden verwerkt.

DotControl | Data Driven Creative Agency

Rotterdam
DotControl | Data Driven Creative Agency
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe