Van gebiedsvisie naar merk met daadkracht: De Bulkenaar

Omschrijving

In 2023 start de bouw van Bravis ziekenhuis, met nu nog vestigingen in Roosendaal en Bergen op Zoom, op één gloednieuwe locatie in een gebied in Roosendaal: De Bulkenaar. Dit gebied zal zich ontwikkelen tot een uniek zorglandschap, waar zorg en natuur hand in hand gaan.

Doel

VanDe Bulkenaar een sterk merk maken, met een onderscheidende positionering en nauwe betrokkenheid van de directe omgeving, schoof gr8 als strategisch én uitvoerend partner aan bij het projectteam.

Tijdens merksessies, met zowel het projectteam van Gemeente Roosendaal als het Bravis-bestuur, zoomden we aan de hand van de brandkey in op het DNA, de publieksgroepen én de onderscheidende kracht van De Bulkenaar. Wie zijn we eigenlijk, waarin is dit concept uniek en onderscheidend en what’s in it voor de betrokken partijen? Het resultaat: scherp afgebakende, strategische keuzes, die - met alle neuzen dezelfde kant op - richting geven aan de invulling van de plannen én positionering.

Ook schreven we de brandstory ‘Een groen hart voor gezondheid’, waarin we de onderscheidende kracht van De Bulkenaar compact, krachtig en in eigen tone of voice wisten te vatten. Zo’n brandstory is een kompas voor de verdere merkcommunicatie, dat helpt te bepalen: wat gaan we tegen wie vertellen en hoe pakken we dat aan?

Resultaat

Op basis van de brandkey en brandstory ontwikkelden we de visuele identiteit (logo, huisstijl, beeldtaal). We bepaalden de structuur, coördineerden de look & feel en verzorgden de teksten en video’s voor de website www.debulkenaar.nl. Ook gaven we support bij het opstarten van de socials en keken (én kijken) we vanuit strategisch oogpunt mee naar alle communicatie (denk aan e-mailmarketing, social media en public relations).

Vanuit de nadrukkelijke wens om de omgeving nauw en interactief bij de ontwikkeling van het gebied te betrekken, dachten we een (Corona-proof) digitaal talkshow-concept uit, met meerdere edities. De tafelgasten worden hiervoor steeds zorgvuldig geselecteerd: iedere publieksgroep moet zich kunnen identificeren met één of meerdere gasten/ belangen aan tafel. Via een livefeed kunnen bovendien real time vragen gesteld worden. Toen nieuwe Covid-maatregelen de eerste editie in deze vorm plots onmogelijk maakten, pasten we het concept binnen 24 uur aan naar een 1-op 1 diepte-interview met de landschapsarchitect, waarna geïnteresseerden de ruimte kregen om vragen te stellen.

Het merk De Bulkenaar staat inmiddels als een huis. We gaven het merk heeft een eigen stem en gezicht en hielpen het projectteam bij het bepalen van de juiste positionering en koers in het verdere traject. Ook de eerste stappen in de omgevingscommunicatie zijn gezet: de kop is eraf! Samen met het projectteam en bewapend met een flinke dosis creativiteit en wendbaarheid, hebben we een hoge mate van omgevingsbetrokkenheid en -interactie weten te creëren. gr8 zal Gemeente Roosendaal ook in de toekomst blijven ondersteunen met strategisch advies en contentcreatie voor De Bulkenaar.

gr8 agency

Breda
gr8 agency
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe