Van Gils: The road to omnichannel success

Omschrijving

Voor het geliefde modemerk van Gils ontwikkelde XSARUS een nieuw omnichannel commerce platform op basis van Magento.

Doel

Het geliefde modemerk Van Gils, dat zich kenmerkt door kwaliteit, unieke details en een uitgesproken stijl, geeft mannen vertrouwen op hun 'road to success'. Zoals Van Gils mannen helpt met het kiezen van de juiste stijl op hun road to success, zo helpt XSARUS Van Gils met hun road to omnichannel success. Met als belangrijkste doel: fans van het merk Van Gils creëren.

Resultaat

Van multichannel naar omnichannel
De verkoop van de Van Gils collectie gebeurt via het traditionele retail kanaal, wholesalers, shop-in-shop in grote warenhuizen als de Bijenkorf en Galeria Inno en direct via de eigen Brandstores en webshop. De webshop van Van Gils is inmiddels uitgegroeid tot de grootste brandstore. Door het groeiend aandeel online verkopen, neemt de behoefte om de klantervaring van het merk Van Gils in alle kanalen naadloos op elkaar aan te laten sluiten toe. Om dit te kunnen realiseren is een goede fundering nodig; een stevig commerceplatform dat Van Gils helpt om de verschuiving van multichannel naar omnichannel te kunnen realiseren.

Nieuw platform
Het nieuwe omnichannel platform voor Van Gils moet flexibel en schaalbaar zijn en veel ruimte bieden voor branding. Ook het ontzorgen van klanten, gebruiksgemak en het oogsten van klantdata zijn voor van Gils van groot belang. De keuze viel op het Magento 2 Commerce platform. Magento voorziet in de behoeften die Van Gils heeft, biedt uitstekende marketingfunctionaliteiten en de optie om B2B en B2C binnen één platform te kunnen combineren.

Overige informatie

Lees de volledige case op www.xsarus.nl

XSARUS

Middelharnis
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

Type oplossing

+ Voeg case toe