Van identiteitscrisis tot een professioneel websiteplatform

Omschrijving

Sigma Solutions heeft ervoor gezorgd dat het voor dealers van Triumph Motorcycles makkelijker is om de bedrijfsidentiteit van het merk uit te dragen. De oplossing is een drietalig (de)centraal websiteplatform met informatie die zich per dealer aanpast (zoals aanbod, voorraad en acties).

Doel

Uniformiteit ontbrak
Deze onderscheidende identiteit wil zij dan ook in al haar uitingen uitstralen. Echter hadden veel van haar dealers moeite om de Triumph-identiteit in hun website te verwerken. Iedere dealer deed het op zijn eigen manier, met als gevolg dat er geen uniformiteit was.

Cees de Rooij, algemeen directeur van Triumph Benelux, besloot dat het zo niet langer kon. Er moest een oplossing komen die de dealers een handje zou helpen bij het uitdragen van de bedrijfsidentiteit. Want wanneer de dealers succesvol zijn, is Triumph dat ook.

Oplossing: (de)centraal websiteplatform
Die oplossing kwam er, in de vorm van een drietalig (de)centraal websiteplatform. De basis van het platform - bedrijfsinformatie over Triumph, het productaanbod, een proefritaanvraag-pagina, acties en de actuele voorraad - is voor iedere dealer hetzelfde. Deze pagina's worden centraal beheerd door de marketingafdeling van Triumph. Met één druk op de knop wordt de content van alle 22 websites gewijzigd.

De dealers kunnen, wanneer zij dit willen, decentraal hun eigen "over ons"-, nieuws- en actiepagina beheren. Zelfs dealers die nooit aandacht aan hun website besteden, hebben nu de professionele uitstraling die een Triumph-dealer betaamt.

Voorbeelden van Triumph-dealerwebsites:
- Triumph Groningen: http://triumphgroningen.nl/nl/home/
- Blom Motoren: http://blommotoren.nl/

Resultaat

Voor de dealers was dit een zeer welkome ontwikkeling. Veel van hen hadden nog geen eigen bedrijfswebsite. Enkele hadden een eenvoudige website die niet de geavanceerde techniek en mogelijkheden bood die het platform hen nu biedt. De dealers hoeven zich nu niet meer af te vragen of ze wel aan de corporate identity-richtlijnen van Triumph voldoen.

Invloed op de complete keten
Met dit platform heeft Triumph Benelux invloed op de kwaliteit van de websites en inzicht in de performance van de dealers. Het platform is geïntegreerd met het CRM-systeem van Triumph. Wanneer er een proefritaanvraag plaatsvindt wordt dit direct in het systeem van Triumph geregistreerd. Zo kan zij de prestaties van haar dealers monitoren. Het aantal proefritten is sinds de implementatie flink gestegen. Het platform draagt hierdoor dan ook direct bij aan het realiseren van de dealertargets.

Over Triumph
Met meer dan 100 jaar geschiedenis achter zich is Triumph als merk en bedrijf nog altijd particulier eigendom. Momenteel werken er zo’n 1000 man wereldwijd bij Triumph en zijn er vestigingen in Engeland, Amerika, Brazilië, Thailand, Maleisië, Frankrijk, Duitsland, Italië, Japan, Zweden en Nederland. triumphmotorcycles.nl

Overige informatie

Over Triumph: "Born, bred and proud to be British." Dat is Triumph Motorcycles. Het bedrijf staat sinds jaar en dag bekend om haar onderscheidende karakter en historie door het maken van motoren die tot de echte klassiekers behoren.


Bekijk de uitgebreide versie van deze case: http://goo.gl/jvQoQw

Sigma Solutions

Alkmaar
Sigma Solutions
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe