Van Lanschot vanaf nu digital proof

Omschrijving

Samen met Van Lanschot en een internationaal scrumteam hebben we 4 meertalig gepersonaliseerde websites ontwikkeld. De bank is nu beter in staat om zowel klanten als leads te herkennen en te betrekken bij wat Van Lanschot te bieden heeft. De digitale realisatie was onderdeel van de gehele Van Lanschot-rebranding.

Doel

Het primaire doel is verlagen van drempels en verfrissen van het merk Van Lanschot. Dit moet zorgen voor een positieve klantbeleving en engagement op de nieuwe huisstijl zodat deze digital “proof” is. Elke interactie - zowel online als offline - dient naadloos aan te sluiten op de behoefte en levensfase van de (potentiële) klant met vermogen.

Daarnaast waren er secundaire doelen zoals de bekendheid bij potentiële (jonge) klanten vergroten en de algemene bekendheid van Van Lanschot positief bekrachtigen. Kortom, Van Lanschot is uitgesproken persoonlijk.

Resultaat

Voor dit project hebben we vanuit concept, design en development samengewerkt met verschillende externe partijen en landenteams bij Van Lanschot. Samen creëerden we een concept en design dat zowel jongeren als ouderen aanspreekt. We hebben bijvoorbeeld resultaten van een neuropsychologisch onderzoek gebruikt voor belangrijke keuzes in visual design, UX en om de customer journeys te optimaliseren.

Om personalisatie en de omnichannel-ervaring goed toe te passen, is gekozen voor het meertalige Sitecore 9 platform gecombineerd met het frontend framework React. Alles volledig in de Azure Cloud. Dit is een toekomstbestendige oplossing die nu en in de toekomst bijdraagt om de gestelde doelen te bereiken.

Creativiteit & personalisatie
Voor de visuele uitstraling zijn 60 unieke illustraties ontwikkeld door Remko Heemskerk, die terugkomen in online en offline klantcommunicatie. Doordat de website het gedrag van bezoekers trackt op alle devices en zorgt voor profilering, levert personalisatie van de content een grote bijdrage aan de persoonlijke aandacht waar Van Lanschot voor staat. Klanten krijgen bijvoorbeeld voor hen relevant beleggingsnieuws, carrière-informatie of content die past bij hun levensfase. De website levert ook een schat aan zachte kenmerken op, zoals bezochte pagina’s of gedownloade brochures door een klant. Deze belangrijke informatie zorgt voor een nog beter klantbeeld en completere leads.

Van Lanschot gaat zelfs zo ver dat zij bezoekers realtime relevante content aanbiedt. Wanneer een bezoeker van een ander platform komt, kan de personalisatie in werking treden en direct inspelen op de interesse van de bezoeker.

Overige informatie

We hebben medewerkers van Van Lanschot getraind om zelf gepersonaliseerde content en campagnes aan te maken, en de conversie van hun website (CRO) te verbeteren.

Cijfers
Binnen de bank hebben 1.500 medewerkers te maken gekregen met de rebranding en bijgedragen aan de promotie richting leads en klanten.

Door gedrag op de website worden profielen verrijkt die Van Lanschot helpen om de beleving constant te personaliseren. Door de personalisatie zien we ook direct een aantal concrete verbeteringen in het gedrag van de bezoeker. De bounce rate is 42,6% afgenomen en er zijn zelfs 7,5% meer pagina’s bezocht per sessie. De tijd die bezoekers op de website doorbrengen is ook flink gestegen. Sinds de livegang in mei 2018 blijft een bezoeker 32,6% langer op de website. Na de go live is het totaal aantal bezoekers zelfs met 4,6% gestegen.

Omnichannel sales
De website faciliteert de omnichannel sales door het aandragen van leads vanaf de website. De conversie op het maken van afspraken is met 98,3% toegenomen en daar zijn we trots op. Het aantal verstuurde contactformulieren vanaf de website is toegenomen met 183,1%.

We are you

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe