Van merkstrategie naar informatieve lead generatie website

Omschrijving

Medio 2015 heeft Koninklijke DSM N.V. zijn kunstharsendivisie ondergebracht in een joint venture met CVC Capital Partners. Het voormalige DSM Composite Resins wordt nu gerund als aparte business unit onder de nieuwe naam Aliancys.

Doel

Om Aliancys binnen korte termijn te positioneren als kwaliteitsmerk in haar internationale speelveld werden wij, full service internetbureau Sigma Solutions, bij dit project betrokken.

Doelen:
1. Ondersteunen van de merkpositionering en naamsbekendheid.
2. Klanten informeren over het assortiment en aansporen om contact op te nemen (voor het kopen van een product, of voor het starten van een gezamenlijke ontwikkeling).

Resultaat

Onze oplossing:

Een informatieve meertalige website met geïntegreerde online catalogus. De website sluit naadloos aan bij het nieuwe merk en de visie. Daarnaast draagt deze direct bij aan de doelstellingen van Aliancys; leadgeneratie en het informeren van haar stakeholders.

Functionaliteiten:
- Gebruiksvriendelijk CMS voor eigen beheer.
- Meertalige website: Engels & Chinees met mogelijkheid tot uitbreiding.
- Content delivery network (Amazon CloudFront) voor optimale gebruikerservaring in alle landen.
- ISO 27001-gecertificeerd hostingplatform

Resultaten:

Doelstelling 1: Ondersteunen van de merkpositionering en naamsbekendheid.

Goede vindbaarheid, informatieve content en een duidelijke focus op gebruiksvriendelijkheid hebben geresulteerd in een goed converterende website. De online marketingactiviteiten zoals zoekmachineoptimalisatie (SEO), contentmarketing, e-mailmarketing en reporting helpen om de merktransitie optimaal te faciliteren.

Doelstelling 2: Klanten informeren over assortiment en contact op laten nemen.

Een online catalogus, met alle beschikbare product-, dienst- en veiligheidsinformatie, en een duidelijke contactfunctie hebben geresulteerd in een verhoogde klanttevredenheid en meer productaanvragen.

Overige informatie

Kunstharsen worden gebruikt in composietmaterialen, samen met glas- en koolstofvezels. Deze materialen worden toegepast in een breed scala aan producten, waaronder auto-onderdelen, vrachtwagens, boten, windmolenbladen, industriële opslagtanks en transportleidingen, riool- en leiding renovatie. Aliancys levert de kunstharsen voor deze markt al meer dan 50 jaar, met drie productielocaties in Europa en een in China.

Aliancys staat synoniem voor kwaliteitsharsen, service, en innovatie. De LET’S TALK/ brand promise is dan ook een uitnodiging voor nauwe samenwerking met klanten.

Een gedetailleerde versie van deze case vindt u op: goo.gl/5xGgcR

+ Voeg case toe