Van online oriëntatie naar offline conversie

Omschrijving

Tuinmeubelshop is de specialist in tuinmeubelen met 10 megastores. Sterke seizoenspiek. Behoefte ontstaat online, verkoop gebeurt voornamelijk offline.

Doel

Doelstelling(en)
- samenhang aanbrengen in de kanalenmix
- klantreis optimaliseren (data omzetten in conversie)
- 10% groei

Resultaat

Voor veel organisaties met seizoensproducten is het efficiënt inspelen op de jaarlijkse piek een grote uitdaging. Voor Tuinmeubelshop ontwikkelden we een nieuw platform, dat ook in kan haken op een plotse toename in vraag. We hebben diverse customer journeys ontworpen en ingevuld met persoonlijke content. Nieuwe klanten worden gematcht aan bestaande klanten, om zo hun aankoopfase te identificeren en behoeftes nauwkeurig te voorspellen. Door middel van een ingebouwd framework dat realtime content genereert worden diverse uitingen (zoals pop-ups en notificaties) nog relevanter. Omdat offline verkoop van cruciaal belang is, zijn er in elke customer journey triggers geïmplementeerd die winkelbezoek stimuleren. Tot slot is het design doorgetrokken naar de diverse kanalen, zodat er een mooie eenheid is ontstaan.

Yellowgrape

Amsterdam
Yellowgrape
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

Type oplossing

Tags

+ Voeg case toe