A.Vogel Grieppost. Voor oppeppers met impact!

Omschrijving

Hoe je het merk A. Vogel aan de griepepidemie verbindt? Op een persoonlijke manier? Via een online campagne met offline impact. Met griepcoach Marcel, 2500 handgeschreven kaarten, een Facebook hack en natuurlijk de postbode in de hoofdrol! Wie wens jij beterschap? Verstuur ook eens een echte kaart!

Doel

De vraag:
Echinaforce is het grootste submerk van A.Vogel. Echinaforce verhoogt de weerstand en helpt bij griep en verkoudheid. Zodra er griepepidemie is treedt het ‘A.Vogel griepplan’ in werking en wordt er extra ingezet op marketing. Om dit extra kracht bij te zetten willen we een sympathieke actie inzetten die rumour around the brand creëert.

Doelen
• Nationale zichtbaarheid bij vrouwen van 40+
• Top of mind awareness voor Echinaforce
• Positieve merklading: persoonlijk, echt, eerlijk, sympathiek
• Rumour around the brand
• Verhogen gebruik Echinaforce bij griep en verkoudheid

Resultaat

Wanneer de griepepidemie wordt uitgeroepen kent iedereen wel iemand die ziek is. Als goede vriend(in) of familielid wil je hem of haar natuurlijk van harte beterschap wensen. Dat doen we tegenwoordig lekker snel via een Appje of Facebook want een kaartje sturen is veel werk. A.Vogel Grieppost is dé oplossing wanneer je iemand een oppepper met impact wilt sturen!

Concept:
Om A.Vogel Echinaforce op een echte en positieve manier aan de griepepidemie te koppelen hebben we een sympathieke campagne gelanceerd. Laat A. Vogel weten wie er ziek is en we sturen hem of haar een ‘echt handgeschreven’ beterschapskaartje.
Tijdens de griepepidemie hebben we Nederland opgeroepen (via owned media en social targetting) om gratis persoonlijke Grieppost te versturen. Op de actiesite kun in een paar kliks een kaartje maken en zet je het schrijfteam van A. Vogel aan het werk om jouw persoonlijke boodschap tot leven te brengen. Naast relevante grieptips kun je ook eenvoudig Echinaforce bestellen en inschrijven voor de hulp van de Griepcoach.

Resultaten (2 weken)
• 12.000 bezoekers
• 2.500 handgeschreven kaartjes verzonden (binnen 10 dagen waren ze op en zijn we overgegaan op Facebook shares)
• 400 Facebook shares (400 requests op het persoonlijke account van Mark Zuckerberg*)
• 1.800 inschrijvingen Griepcoach
• 7000 extra bezoekers op de Echinaforce productpagina
• 10 drukke dagen op de marketingafdeling met lege pennen en overuren

Overige informatie

*De Mark Zuckerberg hack.
Facebook staat het niet toe om direct iets op de tijdlijn van een vriend te plaatsen. De extra actie in Facebook om handmatig deze optie te selecteren was een drempel. Die hebben we weggenomen door een slimme hack van onze developers waarbij iedere kaart eerst naar het account van Mark Zuckerberg wordt gestuurd. De speciale beveiligingsinstellingen van Zuckerbergs account blokkeren directe post-requests en geeft vervolgens de optie ‘plaatsen op tijdlijn van vriend/vriendin’ die normaal niet mogelijk is. Mark, bedankt!

Triggerfish! Online activatiebureau

Zwolle
Triggerfish! Online activatiebureau
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe