Volkskrant

Omschrijving

De nieuwe digitale Volskrant. Gamechanger in krantenland.

Achtergronden van deze case

Wat wordt de krant van de toekomst? Krantenmakers hebben al jaren te maken met dalende advertentie-inkomsten en abonnee-aantallen. Online en via apps wordt wel gratis nieuws aangeboden, maar de ervaring hiervan is laag en niet onderscheidend. De Volkskrant vroeg ons een nieuwe digitale strategie te ontwikkelen en de digitale Volkskrant van de toekomst te ontwerpen.

Belangrijke strategische punten zijn:
1. Gratis nieuws in combinatie met betalen in kleine bedragen voor kwaliteitscontent,
2. Rijke contentpresentatie voor redacteuren om mooie verhalen te vertellen.
3. Met MijnVolkskrant volg je favoriete rubrieken en auteurs en maak je je eigen nieuwslijst.
Alle artikelen uit de krant zijn digitaal te lezen via responsive web en iOS & Android apps. Deze apps hebben wij ook in huis ontwikkeld.

UX: Resoluut
UI: Soda Studio
Development: Touchtribe

Doel

Een tegenbeweging inzetten tegen de continu dalende inkomsten uit abonnementen en advertising.

Resultaat

Wij zijn hartstikke trots op het mooie resultaat. En trots op het feit dat we een rol mochten spelen in het herontwerpen van een stukje Nederlandse cultuur. De Volkskrant is opnieuw op de (digitale) kaart gezet! Ergens dit najaar op een beeldscherm bij u in de buurt.

+ Voeg case toe