Volkswagen Elektrisch Rijden

Omschrijving

Gewoon een Volkswagen. Maar nu elektrisch. Volkswagen is hard bezig om rijden slimmer, duurzamer en toegankelijk te maken. Voor iedereen. Om de propositie omtrent Elektrisch Rijden te versterken en de doelgroep van deze ontwikkeling te overtuigen, lanceerde Volkswagen in samenwerking met Valtech de Elektrisch Rijden-hub.

Doel

We leven in een cruciale tijd. Waar mogelijk nemen we afscheid van fossiele brandstoffen en gaan we op zoek naar duurzamere alternatieven. Ook in de automotive industrie is deze transformatie gaande en doen innovatieve oplossingen als elektrische auto’s hun intrede. Als wereldwijd marktleider omarmt Volkswagen deze ontwikkeling en mede daarom introduceerde het automerk de ID. modellen: nieuwe en betrouwbare elektrische auto’s met een grote actieradius, die elektrisch rijden voor iedereen mogelijk maken.

Maar Volkswagen heeft nóg een ambitie op het gebied van elektrisch rijden, namelijk thought leader worden. Om de missie ook door te vertalen naar de verschillende digitale touchpoints heeft Volkswagen samen met strategisch en creatief partner Valtech de content hub neergezet.

Bij het opzetten van de content hub stond een balans in contenttypen centraal. De hub moest niet alleen dé plek zijn om alles te weten komen over elektrisch rijden, maar ook inspireren. De content moet informatief zijn, maar nooit saai. To-the-point, maar altijd volledig. En, niet onbelangrijk, zó interessant en relevant, dat bezoekers terug zouden blijven komen. Deze insteek resulteerde in een mozaïek aan contenttypen, waardoor de content hub aan alle gebruikers behoeften voldoet. De laatste informatie over bijtelling voor elektrische auto’s? Indrukwekkende visuals van de nieuwe ID.3, het eerste model van de nieuwe lijn elektrische auto’s? Video’s over de vooroordelen over elektrisch rijden? Je vindt het in de Elektrisch Rijden-hub van Volkswagen.

Resultaat

De Elektrisch Rijden-hub is uniek in zijn soort. Geen ander gevestigd automerk heeft op dit moment zulke uitgebreide, kwalitatieve en speciaal ontwikkelde content omtrent elektrisch rijden als Volkswagen. Dat zegt genoeg over de gedrevenheid om elektrisch rijden naar een volgend niveau te brengen.

Die missie heeft ze geen windeieren gelegd, blijkt wel uit de data van heel 2019. Meer dan drie miljoen pageviews op de gehele content hub, ruim 11.000 nieuwsbriefinschrijvingen en een gemiddelde sessieduur op desktop van meer dan drie minuten - de hub is met recht een succes te noemen. SEO-wise zit de hub ook goed in elkaar: het gros van het verkeer komt namelijk organisch binnen. En als we kijken naar ál het verkeer, bestond bijna driekwart uit nieuwe bezoekers. Dat is een goed teken voor het “thought leadership”: niet alleen Volkswagen-fans vinden de content relevant, ook nieuwe bezoekers.

In het najaar van 2019 werd de ID.3 gelanceerd, het eerste model van de ID. Family. Nadat de pre-booking in no time vol zat, konden geïnteresseerden zich inschrijven voor de wachtlijst. Daarnaast is de modelpagina van dit baanbrekende model ruim 800.000 keer bekeken, een indrukwekkend aantal.

Het mooie van dit alles is dat Volkswagen het hier niet bij laat. Om echt autoriteit te worden op het gebied van elektrisch rijden, blijven ze zowel hun auto’s als de content cub continu optimaliseren. Als vaste partner helpen we hen hier natuurlijk graag bij.

Gewone Volkswagens. Maar nu elektrisch. Wat wil je nog meer.

Overige informatie

Onmisbaar in dit project is ook de input geweest van strategische productiepartij Mayster. De video’s op de content hub zijn het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Valtech, Mayster en Pon.

Valtech

Utrecht
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe