Waterdrinker

Omschrijving

In de afgelopen 40 jaar heeft Waterdrinker zich ontwikkeld tot een van de grootste wereldwijde exporteurs van bloemen, huis- en tuin planten. Wij hebben voor Waterdrinker een modern headless e-commerce B2B-platform gebouwd, zodat hun verschillende klantengroepen eenvoudig bloemen, planten en accessoires online kunnen kopen.

Doel

Bij het bouwen van de Waterdrinker webshop, hielden we één uitdaging in het achterhoofd: alles wat we bouwden, moest flexibel genoeg zijn om de look-and-feel van de winkel eenvoudig te veranderen. We hebben een eenvoudig aan te passen whitelabel oplossing ontwikkeld waarmee Waterdrinker beschikt over meerdere storefronts met verschillende visuele elementen en assortiment.

Waterdrinker streeft ernaar om op maat gemaakte diensten en ervaringen te bieden aan hun verschillende klanten: bloemisten, tuincentra, groothandelaren, grootwinkelbedrijven en retailers. Beide hoofdgroepen van klanten, Cash & Carry en Big Professional Buyers, vereisten verschillende functionaliteiten en die functionaliteiten vereisten aangepaste integratie met de bestaande systemen van Waterdrinker.

Resultaat

**Headless commerce**

Het Waterdrinker platform is gebouwd voor flexibiliteit. Het platform bestaat uit drie systemen waarbij JEM-id als externe productcatalogus integreert met de standalone webshop die aangedreven wordt door een unieke configurator. Deze koppelt een specifiek assortiment aan klantengroepen met eigen filtering, prijzen en meer. Zo kan Waterdrinker een uniek aanbod doen aan iedere klant; van bloemist tot tuincentrum.

**Stickers meeleveren voor eigen kassasysteem**

De unieke point-of-sale feature zet doorverkoop op de eerste plaats. Hiermee worden producten kant-en-klaar afgeleverd met een ingevuld consumentenlabel. Dit voorkomt ompakacties.

**Koop direct van de kweker**

De 'volle karren module' is ontwikkeld ter verbetering van het logistieke proces. Dit stelt groothandels in staat om gehele karren af te nemen bij de kweker. Dit leidt tot dynamische kortingen bij grotere inkoop en wordt 'sorteerproces' van gedeeltelijke karren worden overgeslagen. Ook zijn de karren eventueel af te halen bij de kweker zonder tussenkomst van Waterdrinker.

**Kruisbestuiving tussen product en inspiratie**

De gemeenschap van bloemisten, tuincentra en groothandels zoekt doorlopend de laatste trends en inspiratie voor dit seizoen. De Waterdrinker webshop geeft daarom ieder klantsegment een gepersonaliseerd aanbod van product en inspiratiepagina's om te assisteren bij het ontdekken van producten tijdens het inkopen.

**Data gebruiken om beslissingen te nemen**

Waterdrinker heeft afgelopen jaar ingezet om gebruikersgedrag te analyseren en de koperservaring te verbeteren met deze data. Met de integratie van Mixpanel brengen we trends in kaart om te begrijpen waar knelpunten liggen. We werken met server-side en client-side A/B tests om continu te innoveren op de webshop.

Overige informatie

Sinds de eerste release in 2016 hebben we continu nieuwe functionaliteiten ontwikkeld in sprints, korte periodes van 2 weken. Vóór elke sprint bereiden we de gebruikersverhalen voor met een backlog. Na elke sprint hebben alle betrokkene de mogelijkheid om de software te bekijken en de volgende stappen te bespreken.

+ Voeg case toe