We doen niks met Valentijnsdag... Toch?!

Omschrijving

Valentijnsdag. Eigenlijk vinden bijna alle Nederlanders en Vlamingen het heel commercieel. Doen ze niet aan mee. En toch, zo vlak voor 14 februari, gaan ze twijfelen. Doen we nou wel of niet aan Valentijnsdag? Dat inzicht stond in 2018 centraal in de digitale campagne: “We doen niks met Valentijnsdag.. toch?”

Doel

Met deze campagne wilden we onze merkbelofte waarmaken: laten zien dat wij echte Nederlanders en Vlamingen snappen. En dus ook snappen hoe we 14 februari beleven.

Meer dan zestig procent van de koppels heeft niet de intentie elkaar te verrassen, maar naarmate 14 februari dichterbij komt, gaan mensen toch twijfelen. Wij weten dat: we zien elk jaar weer een stijging in last minute aankopen op de 14e.

Naast het laden van het merk, wilden we meer traffic naar de campagne pagina genereren, en awareness creëren voor onze ‘same day delivery’ bezorgservices.

Resultaat

We doen niks met Valentijnsdag… Toch? Die twijfel zetten we centraal om de doelgroep met een knipoog te activeren. Door ze bijvoorbeeld steeds te herinneren aan de datum in verschillende uitingen en te peilen of mensen iets van plan zijn. Ook telden we af naar het allerlaatste moment dat je nog bij bol.com een Valentijns cadeau kan bestellen - namelijk diezelfde dag! Zo creëerden we urgentie om de bezorgservices ‘Vandaag Bezorgd’ en ‘Vandaag Ophalen’ te positioneren.

Daarnaast bedachten we onze Cupido Messenger; zo konden we twijfelende mannen en vrouwen helpen met een leuke cadeautip en ons brede assortiment onder de aandacht brengen.

Aan de engagement rates voor de content zagen we een sterke resonantie bij de doelgroep. In vergelijking met het jaar ervoor verkocht bol.com maar liefst 63% meer Valentijns cadeaus. De landingspagina trok 65% meer bezoekers dan vorig jaar. In totaal hebben 7.203 mensen de Cupido Messenger bot gebruikt om het ideale cadeau te vinden.De gevatte reacties op Facebook en de campagne zelf brachten ook extra publiciteit op diverse sites.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Video: Made For Digital
DOOH: Exterion

Dept

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe