Website en visual identity

Omschrijving

Vepo Cheese is een echt familiebedrijf, dat het vak van kaas verpakken goed verstaat. Een nieuwe digitale identiteit paste bij de wens om ondernemerschap, duurzaamheid en innovatie uit te stralen. In samenwerking met NOSUCH Group werd een volledige nieuwe online identiteit ontwikkeld.

Doel

De vorige website was zowel op visueel als functioneel gebied verouderd: er ontbrak een duidelijke boodschap, de website was mobielonvriendelijk en het producten- en serviceaanbod was lastig te vinden.

De nieuwe digitale identiteit moest aansluiten op de toekomstvisie van Vepo Cheese en de gedrevenheid van de organisatie goed naar voren laten komen.

Resultaat

Op de nieuwe website is het familieverhaal prominent aanwezig. Een in het oog springende tijdlijn neemt je mee in het ontstaan én het succesvol worden van het bedrijf.

Websitebezoekers kunnen er terecht om producten te bekijken, zich te laten inspireren en bekend te worden met de kwaliteitsnormen van Vepo Cheese. In het nieuwe productoverzicht kan de gewenste kaassoort snel gevonden worden, dankzij een overzichtelijk filtersysteem. De vacaturepagina geeft een goed beeld van hoe het is om bij Vepo Cheese te werken.

Op de afzonderlijke productpagina’s worden de productspecificaties, de herkomst van de kazen en aanbevelingen voor andere kaassoorten weergegeven. Ben je als bezoeker geïnteresseerd of heb je toch nog vragen? Dan kan er direct contact worden opgenomen voor een offerte of passend advies.

Om de waarden betrouwbaarheid, continuïteit, ondernemerschap en flexibiliteit uit te stralen, is er een compleet nieuwe digitale identiteit ontwikkeld. NOSUCH Agency ontwikkelde de nieuwe visual identity en strategische positie, wij creëerden een website die aansluit op de visie van Vepo Cheese.

Overige informatie

Dankzij een responsive maatwerkwebsite, in combinatie met het WordPress CMS, vormt het beheren van de website geen uitdaging. Het contentmanagementsysteem brengt een aantal grote voordelen met zich mee. Zo kunnen formulieren en menuonderdelen snel en gemakkelijk naar wens aangepast worden. Daarnaast is het zeer gebruiksvriendelijk voor het toevoegen van content zoals teksten, quotes, afbeeldingen en video’s.

Het productenoverzicht is een belangrijk onderdeel van de website. Hier vindt de bezoeker een divers aanbod van producten. Vindt de bezoeker het gewenste product niet terug? Dan kan er direct een aanvraag gedaan worden, zodat Vepo Cheese maatwerk kan verrichten.

In het front-end gedeelte van de website zijn alle componenten vanaf scratch gebouwd. Dit gaf veel mogelijkheden om aanpassingen te kunnen doorvoeren. Er hoefde geen rekening gehouden te worden met bestaande oplossingen of functionaliteiten.

Dankzij het Vue.js framework konden we verschillende componenten interactief maken, zoals de sliders (carrousels) en productfilters. De invulling van deze onderdelen kan via het CMS bepaald worden, zonder dat er technische kennis nodig is.

B.made

Rotterdam
B.made
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe