werkenbijsysqa.nl - recruitment & employer activatie

Omschrijving

SYSQA heeft als missie “Improving your digital world”. SYSQA groeit hard in ambities en projecten. Hierbij het juiste talent vinden is de grootste bedrijfsmatige uitdaging geworden. Om het juiste talent te vinden en de groei te faciliteren heeft SYSQA een nieuwe online recruitment strategie gelanceerd.

Doel

Ontwikkel een online activatiestrategie om aan de volgende doelstellingen te voldoen:
• Vind en activeer kwalitatief hoogwaardig personeel
• Vergroot naamsbekendheid bij relevante high potentials
• Creëer trots en ambassadeurschap bij huidig personeel met als subdoel ‘referral recruitment’ en lange termijn binding aan SYSQA.

Met de activatiestrategie verwacht SYSQA voldoende talent te werven en zo aan de snel groeiende klantvraag te kunnen voldoen. De selectiecriteria zijn zwaar: Om 5 werknemers per maand aan te nemen zijn 60-80 sollicitanten nodig. Hiervan worden er gemiddeld 30 uitgenodigd, waarvan 20% het assessment haalt en er na een sollicitatiegesprek slechts 3 tot 5 sollicitanten aan de eisen voldoen en aangenomen worden. (situatie bij briefing - jan 2015)

SYSQA wil in haar branche graag gezien worden als ‘meest waardevolle’ werkgever door potentiële en bestaande werknemers. De benadering moet daarom authentiek en persoonlijk zijn. Communiceren met- en solliciteren bij SYSQA moet Anytime, Anywhere & Any device mogelijk zijn.

Resultaat

Omdat high potentials zich niet meer laten activeren en verleiden met marketingblabla en loze beloftes heeft SYSQA gekozen voor de strategie “Werven door wie je echt bent, niet door wie je zegt dat je bent. Want dat gelooft toch niemand meer” Deze strategie komt tot uiting via een veelzijdige activatiemechanisme met als basis een recruitment platform. Vanuit een contentstrategie werkt een nieuw opgezet redactieteam continu aan waardevolle en inspirerende artikelen, afgestemd op relevante thema’s die bij de high potentials leven. De artikelen worden op het activatieplatform gepubliceerd en vervolgens via relevante (online) kanalen verspreid en getarget op de juiste doelgroep.

Resultaten in de eerste 10 maanden:
• 742 online sollicitanten.
• Toename aantal ‘hires' met 30% naar 35.
• 161% meer bereik en interactie met de doelgroep.
• Het percentage relevante sollicitanten (goede kwaliteit, uitnodigbaar) is gestegen van 1 op 10 naar 1 op 5.

Naast de structurele aanpak wordt er geëxperimenteerd met nieuwe activaties. Successen:
• Ben-jij-een-echte-SYSQAan-test. 100% stijging in kwalitatieve aanvragen kennismaking.
• Direct solliciteren via LinkedIn. 34% stijging in aantal sollicitanten.
• Social vakantiecampagne: solliciteren vanaf je badlaken, gericht op Nederlands talent op vakantie en het buitenland - target nieuw personeel voor 3 maanden in 4 weken behaald.

Terwijl haar concurrentie nog met personeelstekorten kampt, heeft SYSQA een solide database met voldoende talent opgebouwd. Het gevolg? Flinke groeipotentie aan de commerciële kant, waar de nieuwe online strategie voor de corporate activatie (nu in ontwikkeling) een minstens zo succesvolle zal gaan vervullen.

Triggerfish! Online activatiebureau

Zwolle
Triggerfish! Online activatiebureau
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe